Kijin partner, The Ocean Cleanup, sakupio rekordnih 55 tona plastike iz Pacifika

30/10/2023 / 91 / Novosti
Facebook It
Tweet It
Pinterest It

Kia ostaje posvećena 20-postotnom povećanju reciklaže plastike do 2030. godine i dostizanju ugljične neutralnosti do 2045. godine.

Kia namerava u svojim novim modelima električnih vozila upotrebiti 55 tona reciklirane plastike iz Tihog okeana. Rekordna količina plastike, koju je sakupio Kijin globalni partner The Ocean Cleanup, predstavlja sledeću fazu sedmogodišnjeg globalnog partnerstva, dogovorenog u aprilu 2022. kao deo Kijinog preoblikovanja u vodećeg pružaoca rešenja održive mobilnosti.

MTL Auto Blog - 03

55 tona plastike iz okeana dopremljenih u Viktoriju na ostrvu Vankuver

Međunarodni neprofitni projekat Ocean Cleanup, čije poslanstvo je očistiti okeane od plastike, sakupljenu plastiku je dopremio u Viktoriju na ostrvu Vankuver pored kanadskog mjesta Vankuver.

Otpadnu plastiku je na obalu sa 1,6 miliona kvadratnih kilometara velikog pacifičkog smetljišta dopremio System 002 organizacije The Ocean Cleanup

Rekordna količina je iz Tihog okeana odstranjena pomoću tehnologije za ekstrakciju System 002 preduzeća The Ocean Cleanup nakog dugog putovanja kroz Veliko pacifičko smetljište (Great Pacific Garbage Patch – GPGP). GPGP je najveća gomila plutajućeg otpada na svetu, a njegova površina je ocenjena na 1,6 miliona kvadratnih kilometara, što je područje triput veće od Francuske.

Plastika će se reciklirati; u okviru višegodišnjeg partnerstva će se deo plastike koristiti u budućim modelima Kia

MTL Auto Blog - 03

Reciklaža sakupljene plastike počinje uskoro, a Kia će deo materijala upotrebiti u svojim novim modelima. Ta politika je skladna s posvećenošću kompanije Kia pružanju održivih rešenja mobilnosti, koje imaju merljiv uticaj na postizanje održivosti u velikom obimu.

Kia je već uspešno implementirala više od 30 održivih rešenja na različitim područjima proizvoda, uključujući tkanine i tepihe od reciklirane plastike PET, alternativnu kožu na biološkoj osnovi i boju bez BTX (benzen, toluen, xylen). Kod modela EV9, velikog električnog SUV-a sa sedam sedišta, je npr. za izradu tepiha korišćen prerađeni otpad, između ostalog ribarske mreže, sakupljene u okeanu. Sastavni delovi od prerađene plastike i ekoloških materijala na biološkoj, korišćeni u modelu EV9, teže oko 34 kg.

U okviru projekta Ocean Cleanup najavljuju uklanjanje 90 % plutajuće plastične mase u okeanima do 2040. godine

Odmah nakon što su na obalu dopremili rekordnu količinu plastike je organizacija The Ocean Cleanup najavila uvođenje nove tehnologije System 03. Radi se o sistemu koji je skoro triput veći od sistema 002 i može obuhvatiti puno veću količinu plastike uz niže troškove po kilogramu odstranjene plastike neprekidno tokom čitave godine. Pored toga ima unapređeniju tehnologiju za praćenje životne sredine i bezbednost, kao što je novi otvor za zaštitu morskih životinja. Ovo povećanje obima označava sledeću fazu na putu ka cilju organizacije The Ocean Cleanup ꟷ da do 2040. godine ukloni 90 % plutajuće plastike iz okeana.

Kia ostaje čvrsto posvećena održivom planetu i blagostanju budućih generacija. Ova strategija uključuje stalnu i sve veću podršku akciji The Ocean Cleanup. Ista će biti pojačana i predstavljena s logotipom i bojama Kia, koje će se pojaviti na svakom kompletu kombinezona koje će nositi posada vozila System 03.

MTL Auto Blog - 03MTL Auto Blog - 03MTL Auto Blog - 03

Charles Ryu, viši podpredsednik i vođa globalnog odjeljenja brenda i korisničkog iskustva kompanije Kia Corp., rekao je: “Sakupljena otpadna plastika je opipljiv dokaz kako tehnologija može pružati održiva rešenja u velikom obimu. Kijino partnerstvo s organizacijom The Ocean Cleanup pokazuje posvećenost ovog brenda pozitivnom uticaju. Inicijative poput ove u potpunosti se slažu s Kijinom tranzicijom u pružaoca održivih rešenja mobilnosti i našom strategijom Plan S, s kojom uzimamo u obzir potrebe naših klijenata i zaštitu životne sredine.”

Nisha Bakker, direktorica partnerstava organizacije The Ocean Cleanup, rekla je: “Ova rekordna količina označava kraj sistema 002 i to je odlična platforma za uvođenje sistema 03. Napredujemo korak po korak i verujemo da sistem 03 predstavlja odgovarajuću veličinu koja je potrebna za povećanje i širenje našeg čišćenja na najekonomičniji način. Nakon sistema 03 nameravamo da uspostavimo flotu sistema koji će zajedno moći da svakih pet godina odstrane 50 posto GPGP-a. Ali to ne možemo uraditi sami. Posvećeni i ugledni partneri, pogotovo naš globalni partner Kia, i dalje su od ključnog značaja za to da The Ocean Cleanup ostvari naše zajedničke ambicije o okeanima bez plastike.”

O organizaciji The Ocean Cleanup

Ocean Cleanup je međunarodni neprofitni projekat koji razvija i širi tehnologije za uklanjanje plastike iz okeana. Ovaj cilj žele postići dvostrukom strategijom: lovljenjem u rekama kako bi zaustavili dovod, i čišćenjem već nagomilane plastike u okeanima. Za potonje organizacija The Ocean Cleanup razvija i uvodi obimne sisteme za učinkovito koncentriranje plastike za redovno uklanjanje. Ova plastika se prati i locira preko modela DNV kako bi se potvrdili navodi o izvoru kod recikliranja u nove proizvode. Za obuzdavanje plime na rekama je organizacija The Ocean Cleanup razvila rešenja Interceptor, koja zaustavljaju i izdvajaju plastiku u rekama pre nego što dospije u okean. Kompanija The Ocean Cleanup, koju je 2013. osnovao Boyan Slat, sada zapošljava široku multidisciplinarnu ekipu s oko 140 zaposlenih. Fondacija ima sedište u Rotterdamu (Nizozemska), a 2023. je otvorila svoju prvu regionalnu kancelariju u Kuala Lumpuru (Malezija). Za više informacija posetite theoceancleanup.com ili pratite @theoceancleanup na društvenim mrežama.

Kia Corporation – o nama

Kia Corporation (www.kia.com) pruža vrhunsko iskustvo mobilnosti i pokretnošću inspiriše svoje klijente. Kompanija osnovana 1944. godine je u industriji ‘mobilnosti’ prisutna više od 75 godina. Sa 52.000 zaposlenih širom sveta, prisutnošću u više od 190 zemalja i fabrikama u 6 zemalja Kia danas godišnje proda oko 3 miliona vozila. Kia spada među glavne igrače popularizacije elektrifikovanih i baterijskih električnih vozila, a odnedavno razvija i sve veću paletu usluga mobilnosti čime ohrabruje milione ljudi širom sveta da istraživaju najbolje načine kretanja. Za više informacija posetite: www.kianewscenter.com.

POTREBNA VAM JE POMOĆ?

Pozovite nas
Lista za poređenje
Pozovite nas